Khamis, 18 Ogos 2011

Sahabat Syurga dan Akhirat

dulu pertama kali jumpa memang segan nk tegur ye lah bru nk biasakan diri walau aku melayu dia bangsa india.aku x peduli dari segi jenis rupa, perangai, agama dan bangsa apa yg penting dapat brkenalan iaitu sahabat satu pengajian plak tu.

semester 1 satu permulaan baru bertapak nk brjinak2 diri suasana baharu, suasana kehidupan beruniversiti n suasana dgn kawan yg baharu, kebetulan pula serumah dgn orang yg satu pengajian dgn aku, huh!!! nasib lah satu pengajian bole study sma2. dalam pertengahan sem 1 aku dh mula jumpa org yg sekepala dgn aku, aku bangga ada sorang sahabat yg faham aku, kalo aku susah dia pown susah kalo dia susah aku pown susah...bak kata org susah senang kita bersama, aku jenis yg x kisah apa org nk kata...bukan senang nk jmpa org yg trlalu baik mcm ney..

aku dh anggap dia mcm adik beradik aku sendiri, tpi aku x penh brbelah bagi @ membeza-bezakan dia ngan kawan aku yg lain..sama rata, smpaikan org ada yg mengata aku ney nk hbungan sejenis, tpi aku x kisah..tujuan bukan begitu mereka silap judge org mcm 2!!!!...x kan senang nk jmpa sorang sahabat mcm ney aku je yg tahu n aku je yg fahami akan situasi masing2...segala rahsia aku dia pegang, segala rahsia dia aku pegang n x penah ada pergaduhan antara satu sma lain...

belajar sesama wat xcitement sesama, kalo aku x de duit dia akan pnjamkan aku duit, kalo dia x de duit aku pinjamkan dia duit...satu hari masing2 x de duit..hahaha maka kiteorg trpksa makan nasi lemak harga RM1 mna ko mo cari org yg mcm ney..susah brsama senang brsama..hanya Allah S.W.T yg tahu..bila kami brpisah rumah x tinggal serumah atas keadaan prsekitaran yg x sesuai maka situasi 2 ttap x berubah..aku x penah lagi org yg mcm ney yang selalunya kalo dh brpisah habis madu sepah dibuang, tpi yg sahabat aku ney lain walau udah lain umah pown ttap x berubah...susah nk jmpa btol2 org yg boleh jdi sahabat sejati mcm dia ney masyallah...

bahkan walau dia bangsa india ttpi dia ttap faham akan kehidupan bangsa melayu, bile kiter puasa maka dia pown puasa 2 yg aku kagum ada org mcm ney...smpaikan aku suruh dia msuk islam, tpi kan islam 2 bukan paksaan, ikut nawaitu dia kalo dia nk msuk x pe aku lg suke...aku harap akan brkekalan smpai kmi konvo yg x lama lg insyallah tahun depan...sahabat syurga n akhirat...

"Live Free Or Die Hard"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan